W czwartek na dodatkowych zajęciach z języka polskiego uczniowie klasy VII - Staszek i Janek - zdecydowali się doskonalić kompetencje ortograficzne w zakresie prawidłowego stosowania "rz" . Chłopcom należą się duże brawa, bo przyszli na nieobowiazkową lekcję, chociaż w tym dniu mieliśmy bezchmurne, lazurowe niebo i wakacyjną pogodę. Jednak umowa to umowa: obiecali, że będą, więc ... przyszli.
Na fotografiach widać, z jakim zaangażowaniem układali ortograficzne TRIMINO. A kiedy już brakło "kafelków" - byli tak pochłonięci grą, że... samodzielnie wykonali kolejne. Staszek zarządzał pracą, a Janek wytrwale pisał, pisał, pisał. TRIMINO udało się znakomicie!
Panowie, brawo!
Wasza Polonistka.

Dzieci z Ukrainy, które są w naszej szkole otrzymały portrety Pana Jezusa Miłosiernego na desce z podpisem w języku ukraińskim: JEZU UFAM TOBIE. To nasz dar przed ich Wielkanocą oraz Świętem Miłosierdzia Bożego bo gdzie jak gdzie ale w Krakowie taki obraz jest najważniejszy.

Na lekcji języka polskiego klasa IV rozwiązywała ... metafory! Poznaliśmy kolejną metodę rozwiązywania ( czyli interpretowania) przenośni.
Najpierw Pani dala mam do przeczytania fragmenty kilku wierszy z metaforami. Potem każdy wybierał tę, która najbardziej mu się spodobała, ale nie wolno było zdradzić nikomu, którą metaforę się wybrało. Potem rysowaliśmy ilustrację tej przenośni. Na koniec zrobiliśmy wystawę naszych prac i zgadywalismy, który obrazek przedstawia daną metaforę: na obrazkach kładliśmy karteczki z nazwiskami autorów wierszy. Właśnie z tych wierszy pochodziły te przenośnie. Okazało się, że wszystkie metafory rozwiązaliśmy prawidłowo!