Wszystko za sprawą omawianego cyklu tematów w ramach bloku: „Moja Ojczyzna – Polska”. Pierwszoklasiści odszukiwali Polskę na mapie, wymieniali jej sąsiadów, przypominali sobie poznane wcześniej flagi różnych państw. W otrzymywanych co tydzień listach znalazł się szereg zadań, który pozwolił im jeszcze lepiej przygotować się do zajęć. Poznawali najważniejsze polskie miasta oraz ciekawostki z nimi związane. Nie zabrakło także omawiania legend, związanych z miastami i postaciami, których sami się nauczyli. Mogli oni także przenieść się na chwilę do dawnych czasów i wysłuchać legendy o toruńskich piernikach opowiadanej przy pomocy prawdziwego, starego rzutnika na klisze JNa cotygodniowej „ławeczce tematycznej” zakrólowały książki, plakaty i ilustracje związane z Polską, które przynieśli Pierwszoklasiści, a dodatkowego uroku dodawał wernisaż prac „Kraków – moje miasto”, przedstawiający ulubione miejsca naszych uczniów.

Jak poradzili sobie z powiązaniem tych zadań z matematyką?
Pierwszoklasiści „podróżowali” nie tylko palcem po mapie, ale także po…osi liczbowej, na której znajdowały się flagi różnych państw (znają ich naprawdę dużo!), a następnie przekładali te wędrówki na język matematyczny wymyślając rozmaite zadania tekstowe i obliczając je posługując się osią.

A wychowanie fizyczne?
Wystarczy uruchomić wyobraźnię i już możemy przechodzić po ławeczce stopa za stopą, wyobrażając sobie wąskie korytarze podziemia zamku, wcielać się w rolę dzielnego Warsa pokonującego wzburzone (u nas dodatkowo kolorowe!) faje i ratującego syrenę Sawę, a na koniec sprawdzić znajomość historii Polski poprzez uważne wysłuchanie zdań, ocenienie ich prawdziwości i jak najszybsze znalezienie się pod tabliczką: „prawda” lub „fałsz”.

Było intensywnie, ale bardzo twórczo i ciekawie!