11 kwietnia 2019r. - Ubongo, Carcassonne, Duuuszki

21 marca 2019r. - Cluedo

Podczas ostatnich zajęć koła gier planszowych Marta zapoznała nas z detektywistyczną grą - CluedoJuż sama tematyka zachęciła nas do gry. Celem gry jest zdobycie informacji o tym kto, gdzie i czym dokonał przestępstwa. Kto pierwszy zgadnie – wygrywa!
W Cluedo najciekawszym elementem mechaniki jest konieczność dedukcji. Czujemy się niczym Sherlock HolmesNajlepsza w kilku rozgrywkach okazała się być Wiktoria. Czyżby detektyw to Jej przyszły zawód?

28 lutego 2019r. - Mamy szpiega!

Podczas czwartkowego koła gier królowała Marta, która zaprezentowała nam grę - Mamy szpiega.
Grający losowali jeden woreczek z kartami i rozdali je zakryte pomiędzy graczy. Gra polega na zadawaniu pytań i próbie wydedukowania, kto jest tytułowym szpiegiem. Gracze cały czas obserwują innych i poszukują osoby nie związanej ze zdarzeniemW tym samym momencie szpieg szuka lokalizacji, która widnieje na kartach innych graczy. Każda runda jest szybka i emocjonująca. 
Oczywiście nie skończyło się na jednej, czy nawet pięciu rozgrywkach, bo gra wciągnęła nas tak, że nie słyszeliśmy dzwonka...

21 lutego 2019r. - Qwirkle

Filip z klasy V był gościem na czwartkowych zajęciach koła gier planszowych. Przyniósł ze sobą matematyczne Scrabbleczyli tak na prawdę grę logiczną Qwirkle. 
Jak się okazało jest to gra dla tych, którzy szukają krótkiej i nieskomplikowanej gry, a jednocześnie wymagającej spostrzegawczości, myślenia i podejmowania decyzji.
Poniższa galeria prezentuje jak przebiegała rozgrywka.
Filipa nauczaliśmy grać w inną grę, której jeszcze nie znał - Budowa Zamku. Zapraszamy częściej na nasze czwartkowe spotkania z grami.

17 lutego 2019r. - 6bierze!

Uczestnicy szkolnego koła gier planszowych poznali prawdziwą byczą grę - 6 Bierze!
Niewielkie pudełko ma w środku prostą i emocjonującą grę w liczby, gdzie myślenie i blokowanie jest tu wskazaneTen byczy łeb, który ozdabia pudełeczko, nie jest użyty przypadkowo. Czasami możemy się wkurzyć na przeciwnika, który “Wsadził nas na minę”, tak samo jak Byka wkurza czerwień na rodeo!

7 lutego 2019r. - Ewolucja

Biologia na kole gier planszowych?! Tak!
Podczas ostatniego spotkania z grami uczniowie zapoznali się z karcianą grą - Ewolucja. W rozgrywce gracze łączą różne cechy zwierząt i hodują własną populację, dysponując wciąż zmieniającą się ilością zasobów żywności. Każdy może zdominować życie na planecie, regulując liczbę zwierząt w danym gatunku, zdobywając nowe pożyteczne cechy...
Rozgrywka dostarcza niemałych emocji. Ilość żywności w turze ustalana jest za pomocą rzutów kostką, a więc warunki w jakich znajdą się zwierzęta są zmienne i trudne do przewidzenia, ale równe dla wszystkich.

10 stycznia 2019r. - Red7

W malutkim pudełeczku jakieś 50 kart, instrukcja… Karty właściwie z jakimiś numerkami, do tego jakieś kolorki… No i co to ma być?
Podczas czwartkowego spotkania kola gier planszowych Marta zapoznała nas z karcianą grą - Red7.

3 stycznia 2019r. - Kolejka

Podczas ostatnich zajęć koła gier planszowych Pani Sylwia przeniosła nas w czasy PRL-u. 
Na początku zajęć opowiedziała nam jak wyglądało życie codzienne w latach 70. i 80. poprzedniego wieku. Podsumowując historię zaprosiła nas abyśmy razem wybrali się na zakupy. Otrzymaliśmy listę towarów, które mamy skompletować w grze Kolejka.
Ale co zrobić, jak nawet najzwyklejsze produkty są niemal niedostępne, a walka o opakowanie herbaty przypomina walkę o byt i przyszłość całej rodziny?
Myślisz, że jak przyszedłeś najwcześniej to na pewno zdobędziesz towar leżący na półce w spożywczym? Mylisz się, ktoś rzuci „Matkę z dzieckiem”, ktoś inny „Krytykę władzy” i już jesteś czwarty, a po otwarciu sklepu możesz się tylko oblizać, patrząc jak inni wynoszą z niego czekolady. Ustawiłeś się ostatni bez perspektyw na kupno telewizora? Zagraj „Listę społeczną” i jesteś na przedzie. Ktoś chce zgarnąć ostatnie ubranka z odzieżowego, a Ty ustawiłeś się akurat po meblePyk, „Pomyłka w dostawie” i ciuszki lądują w meblowym. Wszystkie te złośliwości i przepychanki w duchu „słusznie minionej epoki”. Odczuwalnym duchu – trzeba przyznać. Gra się naprawdę świetnie.

22 grudnia 2018r. - Tajniacy

Podczas ostatniego koła gier planszowych poznaliśmy grę ściśle T(F)AJNĄ o tytule - Tajniacy.
Vlaada Chvatil, autor gry, został nagrodzony pierwszym miejscem na BGG. Tajniacy to dedukcyjna gra drużynowa o bardzo prostych i przejrzystych zasadach. Dzielimy się na dwa zespoły (czerwoni i niebiescy), które to wybierają spośród siebie po jednej osobie przyjmującej funkcję Mistrza gry, fabularnie – szefa siatki szpiegowskiej... 

13 grudnia 2018r. - Pociągi

Nazwisko Alana R. Moona znają chyba wszyscy entuzjaści planszówek. Dwukrotny laureat najbardziej prestiżowej nagrody w świecie gier, czyli Spiel des Jahres – w 1998 roku za Elfenland i w 2004 roku za Ticket ro Ride. I choć projektant najlepsze czasy już ma za sobą, to jednak w serii Wsiąść do Pociągu wykazał się pełnią swego talentu i stworzył pozycję nieprzeciętną.
Z jedną z serii Wsiąść do pociągu - Europa zapoznały się uczennice uczęszczające na zajęcia szkolnego koła gier planszowych.
Dziękujemy p.Joannie Powązka za udostępnienie gry na zajęcia.

29 listopada 2018r. - Logix

W dniu dzisiejszym na kole gier planszowych - kolorowe kulki uczące logicznego myślenia i kształtujące wyobraźnię przestrzenną.
Logix to gra planszowa, w której liczy się taktyka, wyobraźnia i szczęśliwy traf. W trakcie gry, każdy gracz losuje swój tajny kod, którego wzór musi potem ułożyć z kolorowych kul na przestrzennej planszy. Układając go, gracz stara się jednocześnie niweczyć plany przeciwników. Wygra ten, kto potrafi najlepiej przewidywać i będzie miał więcej szczęścia.

25 października 2018r. - Sabotażysta

Otwierając niewielkie pudełko przenosimy się w przepastne, ciemne podziemia kopalni złota. Mimo, że sceneria może wydawać się mroczna, to jednak na nudę nikt nie narzeka. Oficjalnie wszyscy należymy do drużyny krasnoludów i mamy ten sam cel – zdobycie złota. Jednakże wśród nas są tacy, którzy próbują przeszkodzić w wykonaniu zadania...
Z grą o nazwie "Sabotażysta" zmierzyły się wczoraj uczennice na zajęciach szkolnego koła gier planszowych. Gra jest przeznaczona nawet dla 10 osób. Może chcesz do nas dołączyć?

4 października 2018r. - Budowa zamku

Na ostatnich zajęciach koła koła gier planszowych przenieśliśmy się na plac budowy. Budowaliśmy nie byle co, lecz najprawdziwszy zamek z wieżami i armatami!
Nie raz znalazła się w nim nawet księżniczka, a po murach biegali dzielni rycerze w zbrojach.
Sama gra trwa ok. 20 min, więc na pewno nikt się nie zdążył znudzić. Na jednej rozgrywce się nie skończyło, gdyż Budowa Zamku wzbudza wiele emocji! Każdy gracz buduje zamek dokładając karty z fragmentami muru. Nie było to takie proste, ponieważ każdy kolejny fragment muru musi posiadać wartość wyższą od wcześniej dołożonego.
Wygra gracz, który jako pierwszy wybuduje zamek składający się z dziesięciu kart. Ile to razy zdarzyło się, że ktoś sprzątnął Wam sprzed nosa potrzebną kartę muru. W Budowie Zamku nie liczy się tylko dobra pamięć, jak to bywa w zwykłych grach memory, lecz także strategia. Każdy ruch musi być dokładnie przemyślany, uczy podejmować decyzje, czy warto przyjąć daną kartę muru, czy też się wstrzymać, bo nie ukończymy budowania zamku. Należy więc bacznie obserwować mury swoich przeciwników.

20 września 2018r. - Rummikub

W dniu dzisiejszym odbyło się pierwsze spotkanie szkolnego klubu gier planszowych. 
Tegoroczną przygodę z grami rozpoczęliśmy od nauki gry w Rummikub! 
Ephraim Hertzano wymyślił tę grę już w latach trzydziestych XX wieku. Uczniowie uczestniczący w dzisiejszych zajęciach koła wiedzą już, że choć to „stara gra” to kryje się w niej masa pozytywnych emocji. Jedną z zalet Rummikuba jest to że potrafi łączyć graczy w różnym wieku. Może uda się Wam namówić na rozgrywkę Waszych rodziców i dziadków?