W ubiegłym tygodniu w klasie 2a powiało patriotycznym klimatem nie tylko w piątek! ?? Relacja jest obszerna, ale warto przeczytać to, co się u nas działo w ciągu zaledwie 5 dni ?? ????

.
Uczniowie od poniedziałku realizowali autorski projekt patriotyczny pod wdzięczną nazwą „Dziękuję, Polsko!” . Spójrzcie tylko ile udało im się zrealizować. ??
.
? Na początku na każdy dzień zostali wybrani kronikarze, którzy tak, jak kiedyś na wielkich dworach królewskich, opisywać mieli najważniejsze wydarzenia w danym dniu.? ? ?
? Codziennie w ramach tzw.klasowych „Kilku minutek dla ciekawości” ?? uczniowie poznawali także postaci wielkich Polaków. ? ?‍♂
? W klasie został także stworzony kącik patriotyczny, który zasiliły uczniowskie zbiory. Uczniowie korzystali z niego prawie na każdej przerwie.  ?
.
?? W PONIEDZIAŁEK sprawdzili to, co sami wiedzą już o Polsce i pracowali w małych grupach, tworząc mapy myśli. ? Następnie wszystkie zapiski zebrali w jeden wielki plakat. Liczyli ile informacji napisały poszczególne grupy, kto najmniej, kto najwięcej, gdzie parzyście, a gdzie nieparzyście i w końcu: ile wiemy razem? A ile wiemy? Jak się okazuje - całkiem sporo. Wiemy także, gdzie szukać i jak zapisywać potrzebne obrazy o Polsce w odpowiednich folderach na komputerze ? ? ?
.
?? WTOREK był czasem tworzenia lapbooków (czyli tzw. książki na kolanach) ? ? - drugoklasiści dzielnie wycinali, przyklejali i powtarzali wiadomości związane z Polską. Samodzielnie ozdabiali także okładki - dlatego każdy lapbook jest wyjątkowy, jedyny i niepowtarzalny ?
? Sąsiedzi Polski, największe rzeki, treść hymnu, stolice Polski, czy rysowanie obrazków pod tytułem "Jak być dobrym patriotą na co dzień?" - to tylko niektóre z lapbooków zmagań i rozmów na ten temat ?
?Dzień zakończyło robienie klasowego kotylionu i ramki z odciśniętych na szarym papierze biało-czerwonych dłoni. ?
.
?? ŚRODA obfitowała w zmagania sportowe i emocjonujące rozgrywki.  ⛹‍♀ ?‍♀ ?‍♂
? Klasa 2 wraz z klasą 1 wzięła udział w zawodach sportowych "Biało-czerwoni".
? Po iście narodowej rozgrzewce, z której wiemy m.in., że "Każda nasza Polka fika co dzień rano pajacyka" i "Taki kraj nasz jest wspaniały, jak wskazuje Polak mały", nadszedł czas na konkurencje w mieszanych grupach.
? Emocje były ogromne! Każda drużyna otrzymała pamiątkowe medale. ???
.
? Klasa 2 z kolei uczyła się piosenki o niepodległości ?, a następnie tworzyła długi łańcuch, a na nim 123 makarony symbolizujące lata, w których Polski nie było na mapie świata. ?‍♀ ?‍♂
Na jednej z tasiemek nawlekli 8 makaronów symbolizujących ich wiek. To pozwoliło uczniom uzmysłowić sobie jeszcze bardziej upływ czasu. Uczniowie ciekawi byli ile to miesięcy, tygodni, dni, godzin, minut i sekund, co udało im się obliczyć z pomocą Pani ? Liczby zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie 
? W środę uczniowie ozdobili także salę przygotowanymi przez siebie biało-czerwonymi sercami 
.
?? CZWARTEK był dniem rozmów o odzyskaniu niepodległości, historycznych matematycznych obliczeń, powtórzeń piosenki na szkolną akademię oraz czytania ze zrozumieniem. ? Każdy z uczniów wybrał książkę z kącika patriotycznego i czytał tak, by móc potem o tym opowiedzieć. To było piękne doświadczenie. Graliśmy także w gry o Polsce 
.
?? PIĄTEK drugoklasiści poświęcili na #RundkęZPrzysłowiem i układanie układanie notatki podsumowującej tygodniowe zmagania i zapisanie najważniejszych informacji o Polsce w swoich zeszytach. Zrobili to najpiękniej, jak tylko potrafili.???
? Kolejno w klasie odbył się klasowy przegląd wierszy i pieśni patriotycznych pod hasłem „Dziękuję,Polsko!”. Trzeba przyznać, że uczniowie prezentowali się przepięknie zarówno jeśli chodzi o stroje, jak i o deklamowanie wierszy i śpiewanie pieśni.
? Uczniowie wzięli następnie udział w szkolnej akademii, na której dziewczynki powiedziały wiersz, a cała klasa zaśpiewała piosenkę której uczyła się w środę.
.
? W czasie akademii uczniowie otrzymali niespodziankę w postaci wiadomości o tym, że sam Prezydent RP Andrzej Duda napisał do nich list z podziękowaniami za realizację Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego: „Piękna Nasza Polska Cała”. Do listu dołączona została flaga Polski. Zachwyt był tym większy, że w tym roku także kontynuujemy ten piękny projekt. ?
? Zwieńczeniem i smacznym zakończeniem dnia było skosztowanie upieczonych przez uczniów ciasteczek niepodległościowych. Wśród smakołyków znalazł się także TORT Z ORŁEM!.
.
Trzeba przyznać, że ten tydzień wzniósł naprawdę dużo wiedzy i ogrooom dobra do serc i dusz (i brzuchów ) naszych Drugoklasistów.
.
Czy można o Polsce rozmawiać na każdym przedmiocie? Oczywiście! Czego dowodem jest powyższa relacja i poniższy link do galerii zdjęć:

:https://photos.app.goo.gl/b2T7JwT3TiwFrRxd6